Tot mai multe studii ne confirmă un fapt evident: culoarea recipientului (ambalajului) impactează și influențează în mod direct decizia de cumpărare a clienților.
85% dintre consumatori atribuie culoarea drept motiv principal pentru comportamentul lor de cumpărare.
Culorile ne-au influențat dintotdeauna emoțiile, iar producătorii de produse cosmetice sau îngrijire apelează tot mai des la psihologia culorilor pentru o mai bună dinamică a vânzărilor, implicit pentru creșterea acestora.
Psihologia culorii este știința care studiază impactul culorii asupra comportamentului și deciziilor noastre. Unele studii arată că majoritatea clienților evaluează subconștient un produs în 90 de secunde de la prima vedere. Prin urmare, decizia cu privire la culoarea ambalajului (recipientului) are un impact direct asupra mesajului care va ajunge la clientul final.
Este important să înțelegem psihologia diferitelor culori și efectele acestora:
- culoarea albă comunică noi începuturi, inocență, perfecțiune, curățenie, puritate
- culoarea neagră este o culoare puternică, care semnifică control, forță și autoritate
- culoarea albastră reflectă onestitate, armonie, bunăstare
- culoarea roșie semnifică vivacitate, acțiune, pasiune, entuziasm și putere
- culoarea verde este legată de siguranță, bogăție și creștere
- culoarea maro este strâns legată de pământ, de natură, transmite sentimente de stabilitate, confort, are un efect calmant.
Trebuie subliniat un aspect important: când vine vorba de ambalaje, de recipiente pentru industria frumuseții, culoarea este în mod clar una dintre cele mai importante caracteristici de luat în considerare. Culoarea este evocatoare, exprimă energie, creativitate, are puterea extraordinară de a declanșa emoții și gânduri clientului și ajută în mod cert la clarificarea și menținerea mesajului brandului, creând un element vizual cheie în povestirea mărcii. Un brand cosmetic este recunoscut aproape instantaneu după culoarea sa, prin urmare alegerea culorii recipientului, ambalajului pentru produsul cosmetic presupune o atenție deosebită, un proces care pare de cele mai multe ori dificil deoarece toate culori sunt frumoase, însă combinația lor este definitorie.
Fără îndoială, culoarea potrivită a recipientului (ambalajului) cosmetic crește valoarea produsului final, exprimă clar atributele brandului și atrage atenția potențialilor clienți, influențând decizia finală de achiziție.
Lumea designului și marketingului trăiește deja culoare anului 2025 aleasă de către Institutul Pantone, liderul global în domeniul culorilor, Mocha Mousse, o nuanță de maro ce se raportează la culorile din paleta pământului, o culoare ce evocă simplitate și profunzime în același timp, o liniște în agitația cotidiană.
Interesul pentru nuanțele inspirate din culorile naturii este într-o continuă creștere în toate domeniile, inclusiv cel al frumuseții.
Vă invităm să descoperiți diversitatea de recipiente din oferta noastră și să alegeți culoarea care vă reprezinte cel mai bine brandul.
Notă: Acest articol are scop informativ, sugestiile și recomandările din cadrul acestuia nu implică în vreun fel responsabilitatea autorului și nu influențează sub nicio formă decizia dvs. privind achiziția sau alegerea vreunui produs, recipient.
Bibliografie:
1. www.pantone.com
Lasa un comentariu